Returnări taxe OLANDA

De-a lungul anului, sau la finalul perioadei de angajare, angajatorii din Olanda sunt obligați să furnizeze angajaților documente care să confirme suma taxelor plătite.

Aceste documente sunt necesare pentru a obține o restituire a impozitului, pe care o poate solicita orice persoană care a muncit legal în Olanda și pentru care angajatorul a plătit taxe. 

Noi vă oferim posibilitatea de a primi banii restituiți în mai multe moduri, astfel încât să alegeți cea mai convenabilă variantă pentru dumneavoastră.

Returnări taxe OLANDA

De-a lungul anului, sau la finalul perioadei de angajare, angajatorii din Olanda sunt obligați să furnizeze angajaților documente care să confirme suma taxelor plătite.

Aceste documente sunt necesare pentru a obține o restituire a impozitului, pe care o poate solicita orice persoană care a muncit legal în Olanda și pentru care angajatorul a plătit taxe. 

Noi vă oferim posibilitatea de a primi banii restituiți în mai multe moduri, astfel încât să alegeți cea mai convenabilă variantă pentru dumneavoastră.

Returnare impozit

La finalul fiecărui an sau la sfârșitul perioadei de angajare, toți angajatorii olandezi sunt obligați să ofere angajaților documente care să confirme cuantumul tuturor taxelor plătite. 

Aceste documente sunt necesare pentru obținerea unei returnări de impozit, care poate fi solicitată de orice persoană care a muncit legal în Olanda și pentru care angajatorul a plătit taxe.

Cum poți primi banii?

  • Transfer bancar intr-un cont in RON. Aceasta este cea mai avantajoasa varianta, intrucat noi suportam toate costurile transferului.
  • Trimitere de bani la adresa ta, prin mandat postal (posibil doar in RON). In acest caz, vei suporta cheltuielile postale, iar acestea depind de suma transferata (cu cat suma e mai mare, cu atat costurile postale cresc).
  • Indemnizatia / beneficiul fiscal de separare este acordat unor parteneri fiscali, din care unul lucreaza in Olanda, in timp ce celalalt ramane in Romania.
  • Acest tip de beneficiu poate fi obtinut doar daca venitul anual brut al persoanei ce lucreaza in Olanda este mai mare de 10.000 EUR, si daca suma totala a impozitului platit in Olanda este de minim 800 EUR.
  • Beneficiul fiscal pentru copil (este altceva decat alocatia olandeza) se acorda parintelui care a castigat un venit mai mic in anul fiscal respectiv, cu conditia ca veniturile cumulate ale celor doi soti sa nu fie mai mici de 4621 EUR.
Avantajul acestui tip de indemnizatie este ca majoreaza suma obtinuta din returnare de taxe. O parte din impozitul platit de sotul ce a avut un venit mai mare este oferit / transferat celuilalt sot (cel cu venit mai mic). Al doilea avantaj al acestei indemnizatii este ca ea poate fi cumulata cu alte indemnizatii / deduceri, precum deducerea fiscala pentru copil.

Cine poate fi partenerul meu fiscal?

Sotul/sotia este intotdeauna un partener fiscal. 

Daca locuiesti impreuna cu o alta persoana, aceasta persoana poate fi acceptata de biroul fiscal olandez drept partener fiscal, daca:

  • Aveti copii impreuna cu acea persoana
  • Sunteti coproprietarii locuintei in care locuiti.
  • Detineti si contribuiti impreuna la acelasi fond de pensii.

O ruda nu poate fi partener fiscal.

Conditii

Conform precizarilor de pe website-ul biroului fiscal Belastingdienst, nerezidentii sunt obligati sa isi depuna declaratia anuala de venit pe anul 2021 pana cel tarziu pe 1 iulie 2022. Oricui i se aplica cele de mai jos este obligat sa isi depuna declaratia anuala de venit:

  • Ai primit o cerere expresa din partea biroului fiscal de a depune declaratia anuala de venit
  • Ai primit formularele (declaratia de venit in format hartie) direct de la biroul fiscal olandez
  • Nu ai primit nimic (nici formulare, nici invitatie), dar ai de recuperat un excedent de impozit de minim 14 EUR, sau ai de plata catre biroul fiscal un rest de impozit de minim 45 EUR.

Orice persoana care a muncit legal in Olanda (pentru care angajatorul a platit taxe) poate solicita o returnare de impozit. Depunerea unei declaratii fiscale anuale de venit nu este obligatorie in Olanda. 

Insa merita sa depui o declaratie, pentru ca suma obtinuta din taxe returnate este, in general, de cateva sute de euro.

Cererile de returnare impozit pot fi depuse la biroul fiscal olandez pe tot parcursul anului.

SCHIMBARI IMPORTANTE INCEPAND CU 2015:

Incepand cu 01.10.2015, legislatia olandeza a modificat criteriile in baza carora o persoana nerezidenta ce plateste taxe in Olanda poate fi considerata rezident fiscal. Aceasta modificare a avut un impact semificativ asupra veniturilor obtinute in 2015, dar declarate in 2016. 

Pana in 2015, platitorul roman de taxe avea dreptul sa aleaga daca vrea sa fie tratat ca rezident fiscal in Olanda, primind astfel dreptul la deduceri fiscale, indemnizatii de “separare” (de familie), deduceri si indemnizatii pentru copil, etc. Singura conditie impusa atunci era aceea de a-si declara veniturile obtinute in afara Olandei.

Acum, pentru a putea avea dreptul la deduceri fiscale, un platitor de taxe trebuie sa respecte urmatoarele criterii:

  • Cel putin 90% din venitul total anual al acelei persoane trebuie sa fi fost obtinut din Olanda.
  • Dovada veniturilor realizate in anul respectiv (chiar si venituri zero), in alta tara decat Olanda (obtinute in tara sa de rezidenta, de exemplu) trebuie prezentata prin formularul european EU/EWR.

Returnare asigurare de sănătate

Acesta este un supliment acordat de biroul fiscal Belastingdienst Toeslagen, pentru a putea sa iti platesti contributia la asigurarea obligatorie de sanatate. Poti obtine suplimentul pe o perioada de pana la 1 an in urma. Se plateste lunar.

Cererea pentru suplimentul pe anul 2020 poate fi depusa doar pana la 01.09.2021.

In Olanda, angajatul este cel obligat sa isi plateasca o contributie la asigurarea de sanatate, insa adesea angajatorul cumpara o asigurare de grup pentru angajatii sai. Cuantumul contributiei individuale la asigurarea de sanatate variaza intre 105 si 120 EURO lunar.

Poti solicita acest beneficiu daca muncesti legal in Olanda, daca ai minim 18 ani, daca platesti deja pentru o asigurare de sanatate individuala sau de grup, si daca veniturile tale totale brute nu depasesc limita de 30 558 EUR.

Suma maxima ce poate fi primita este de 104 EUR lunar pentru anul 2020, pentru cei necasatoriti, si 199 EUR lunar pentru cei casatoriti.

Poti solicita Zorgtoeslag si impreuna cu un partener fiscal, iar cuantumul beneficiului pe care il vei primi depinde de totalul veniturilor obtinute in anul fiscal respectiv, de catre tine si partenerul fiscal, impreuna. Cand soliciti beneficiul impreuna cu un partener fiscal, puteti primi impreuna un maxim de 149 EUR lunar.

Timpul mediu de asteptare este de 8-14 saptamani. 

In situatii speciale, aceasta perioada de timp poate creste.

Returnare alocație

Acesta este un supliment acordat de biroul fiscal Belastingdienst Toeslagen, pentru a putea sa iti platesti contributia la asigurarea obligatorie de sanatate. Poti obtine suplimentul pe o perioada de pana la 1 an in urma. Se plateste lunar.

Poti solicita beneficiul Kinderbijslag pe o perioada de cel mult 1 an retroactiv.

Alocatia pentru copil este acordata de biroul Olandez SVB (echivalentul AJPS din Romania). Beneficiul nu este acordat doar copiilor olandezi, ci si copiilor romani ce locuiesc si traiesc in Romania pana la varsta de 17 ani, cu conditia sa fie inclusi in sistemul de invatamant si sa aiba un parinte angajat in Olanda. De asemenea, poti primi acest beneficiu olandez si pentru copiii adoptati, dar si pentru copiii celuilalt sot, daca ei sunt in intretinerea familiei.

Oricine lucreaza in baza unui contract de munca legal in Olanda (si avand un istoric de munca de minim 3 luni), are dreptul sa solicite acest beneficiu.

ATENTIE! CONDITIE OBLIGATORIE!

Poti obtine Kinderbijslag doar daca platesti contributia de asigurare sociala in Olanda. Cine a platit aceasta contributie in Romania, si nu in Olanda (de exemplu muncitorii detasati la munca in Olanda de firme romanesti), nu poate primi beneficiul Kinderbijslag.

Suma acordata depinde de varsta copilului. Cu cat varsta copilului creste, cu atat suma acordata creste. O prima majorare a sumei e facuta dupa ce copilul implineste 6 ani, iar apoi din nou cuantumul beneficiului creste cand copilul implineste 12 ani. Cand copilul nu locuieste cu parintii lui din motive obiective (de exemplu este spitalizat), beneficiul Kinderbijslag poate chiar sa se dubleze, pentru perioada respectiva.

Varsta copilului:

  • De la 0 la 5 ani – 201,05 EUR,
  • De la 6 la 11 ani – 244,1 EUR,
  • De la 12 la 17 ani – 287,21 EUR.

Sumele de mai sus reprezentand beneficiul Kinderbijslag sunt platite trimestrial, la finalul fiecarui trimestru.

Intotdeauna noi solicitam beneficiul doar la SVB. Biroul olandez trimite apoi separat o cerere catre AJPS, pentru a primi confirmarea detaliilor personale ale solicitantului si pentru a decide daca ii acorda sau nu beneficiul. AJPS colecteaza direct de la solicitant toate documentele mentionate, pentru a fi trimise mai tarziu direct catre SVB, si astfel confirma catre SVB dreptul tau de a primi beneficiul Kinderbijslag.

Timpul de asteptare pana la primirea beneficiilor depinde de mai multi factori, precum: completitudinea documentatiei, eficienta comunicarilor dintre SVB si AJPS, viteza de raspuns la solicitarile trimise de aceste institutii direct catre client. In medie, tot acest proces dureaza mai multe luni.

IMPORTANT: Trebuie să informați biroul olandez de securitate socială cu privire la orice schimbări fundamentale care pot influența beneficiul dumneavoastră (de ex: schimbări semnificative în venitul familiei, plecarea din Olanda, divorț, etc.) în 4 săptămâni.

Solicitare consultanță

Vei fi contactat de un consultant financiar imediat după completarea formularului

Call Now Button